8 Feb 2013

Kejohanan Catur MSSD 2013

Assalamualaikum,
Satu Kejohanan Catur MSSD 2013 telah berlangsung di dewan serbaguna SMK Panglima Garang Abdul Samad bermula pada 5 Februari hingga 6 Februari 2013. Pertandingan bermula pada pukul 8.00 pagi dan berakhir pada pukul 5.00 petang.

Kategori pertandingan ini terbahagi kepada 6 kategori iaitu bawah 13 perempuan dan lelaki, bawah 15 perempuan dan lelaki, dan bawah 18 perempuan dan lelaki. Pertandingan adalah terbuka kepada semua sekolah rendah dan menengah di seluruh daerah Lipis.

4 orang teratas dari setiap kategori akan mewakili daerah Lipis ke peringkat negeri Pahang yang akan diadakan di Raub. SMKOKH telah menghantar seramai 19 orang peserta diiringi oleh tiga orang guru.

Di peringkat awal sehingga pusingan ketiga, salah seorang pelajar SMKOKH hampir mendapat empat tempat tertinggi dan hampir mewakili daerah namun beliau kecundang di pusingan keempat dan kelima, dikalahkan oleh pelajar dari SMK Chong Hwa. Beliau mendapat tempat ke 8 sekaligus melayakkan beliau untuk memiliki sijil penyertaan daerah.